Mi is az a pénzügyi kultúra?

Mi is az a pénzügyi kultúra?

Hogyan definiálhatjuk a pénzügyi kultúrát:

"A pénzügyi ismeretek és képességek olyan szintje, amelynek segítségével az egyének képesek az alapvető pénzügyi információkat értelmezni, tudatos döntéseket hozni, felmérve döntésük lehetséges jövőbeni pénzügyi következményeit."

A pénzügyi kultúra sajnos nálunk gyerek cipőben jár, hiszen a pénzintézetek azt hitették el velünk, hogy csak is ők értenek a pénzügyekhez és a termékekhez. Ez természetes, hiszen az ő érdekeik ütköznek az ügyfelek érdekeivel. Hiszen a pénzintézetek érdeke a termékek eladása és a profit megszerzés.

Aktualis pénzpiaci helyzet. Vajon mit hoz  ajövő?

Aktualis pénzpiaci helyzet. Vajon mit hoz ajövő?

Ami most történik, a pénzpiacon azt jelenleg állóvíznek nevezném. A világon semmit nem tesznek annak a helyzetnek a megoldására, aminek a fő kiváltói éppen ők a pénzügyi szolgáltatóik. Természetesen ezt soha nem fogják elismerni. Ezért úgy tesznek mintha semmi sem történt volna és várják, hogy magától megoldódjanak a problémák.

Perek lesznek perek hátán a bankok és a károsultak között. Ezzel jó pár év el fog menni és persze közben semmi nem változik, ami az üzletpolitikájukat illeti. Mivel a bankok a jelenlegi gazdasági rendszer hajtómotorjai, ez az országnak sem tesz jót és nem haladunk előre. Egyre több adó kerül bevezetésre és nőnek a lakosság terhei.

Hogyan kommunikáljunk a pénzintézetekkel, bankokkal?

Hogyan kommunikáljunk a pénzintézetekkel, bankokkal?

A legtöbb esetben mikor levelet kapunk hivatalos helyről, főleg pénzintézetről szeretjük odázni a levél felbontását, értelmezését és megválaszolását.

Ez a stratégia mindig a lehető legrosszabb jövőt vetíti előre számunkra.

Tapasztalatom szerint a megelőzés mindig a legjobb lehetőség. Nem várom meg a problémát, hanem megelőzöm. Persze nagyon fontos, hogy ha ilyen helyzetbe kerülünk, felismerjük és a megoldást is megtaláljuk a probléma megoldására. Ha nem tudom megelőzni a problémát, akkor sem odázom el a kommunikációt.

A pénzügyi tervezés fontossága, azaz stratégia tervezés.

A pénzügyi tervezés fontossága, azaz stratégia tervezés.

Aki lottózik és ettől így várja a meggazdagodás lehetőségét, annak csak szerencsére van szüksége. Aki viszont nem a lottóra számít és a szerencsére, annak stratégiára van szüksége. Stratégia pedig nem működik pontos analízis nélkül. Sokan gondolják azt és persze ez a legegyszerűbb védekezés, hogy „nekem erre nincs pénzem”. Az is tévhit, hogy elég azt megnézni mennyi a bevételünk és a kiadásunk. Ez nem analízis, hanem egy matematikai művelet.

Az analízis lényege, hogy megnézzük, mire mennyit költünk, miért arra költünk, miért annyit költünk.

Milyen kockázatokat rejtenek a pénzügyi termékek?

Milyen kockázatokat rejtenek a pénzügyi termékek?

Itt a hitelekről van szó, hiszen a hitelekben van a legtöbb kockázat. A különféle hitel lehetőségek sokasága vesz körül minket. Jönnek az ingerek minden felől a vásárlásra ösztönözve. Ha már hitelből vásárlunk, azt tegyük úgy, hogy a legjobb hitel terméket válasszuk ki és csak olyan dologra vegyünk igénybe hitelt, ami tényleg szükséges.

A vásárlás soha nem kötelező nem kényszer, hanem szükség.

Az pedig, hogy mire van, szükségünk mi tudjuk eldönteni. Fontos, hogy legyünk tisztában a saját anyagi helyzetünkkel és mérjük, fel meddig tudunk elmenni úgy, hogy még nem hozzuk veszélybe a mindennapjainkat.

Milyen pénzügyi termékekre lehet szükségem, és mik a feleslegesek!

Milyen pénzügyi termékekre lehet szükségem, és mik a feleslegesek!

Ez egy nagyon fontos, ha nem a legfontosabb kérdések egyike. Nem elég azt eldönteni mik azok a termékek, azok belső tartalma is sok minden függvénye. Hiszen teljesen mások lehetnek az igényei egy kőművesnek, mint egy tisztviselőnek. Más lehet az igénye egy egyedül élőnek, mint egy családosnak. Természetesen a gyerekekre is kell gondolnunk és vannak olyan termékek, amire már akár születéstől szükség lehet.

Ilyenkor mindenki azt gondolja, hogy persze szükségem lenne ilyen – olyan termékre, de miből fizessem ki?


"A míveletlen föld csak gazt terem; A lélek is csak úgy emelkedik A józanság tisztább világához, Ha a tudományok és isméretek Tárából gazdag zsákmányt gyűjt magának. Mit vársz olly agytól, melyben nincs egyéb, Mint kártya, bor, pagát, szeles dagály?" Berzsenyi Dániel
Díj és kötelezettség mentes lehetőség a képzés bemutatására! A bemutató helyszíne a Bank Center Irodaház.
Első időpont Szeptember eleje és tovább folyamatosan hetente.

Hogyan és miért kell saját analízist, stratégiát készíteni?
- Egyedülálló pénzügyi kultúra képzés magánszemélyeknek, cégeknek. Hogy Ön is tisztán lásson!

Aki csak lottózik, és ettől várja a meggazdagodás lehetőségét, annak csak szerencsére van szüksége. Aki viszont nem csak a lottóra számít és a szerencsére, annak stratégiára van szüksége. Jó stratégia pedig nem létezik pontos analízis nélkül. Sokan gondolják azt – és persze ez a legegyszerűbb védekezés –, hogy „nekem erre nincs pénzem”. Az is tévhit, hogy elég azt megnézni mennyi a bevételünk és a kiadásunk. Ez nem analízis, hanem egy matematikai művelet. Az analízis lényege, hogy megnézzük, mire mennyit költünk, miért arra költünk, miért annyit költünk. Ez után következik az, hogy megnézzük, mire van a meglévő termékeinkből szükségünk, lehet-e ezeket a termékeket olcsóbban finanszírozni. Folytathatnánk a felsorolást, de nagyon sok még az a tényező, amit ilyenkor mérlegelni kell. Természetesen a képzésnek ez a legfontosabb eleme, mert az analízis elkészítését minden pénzügyi tanácsadó és bróker cég felajánlja, de ezek az analízisek termék specifikusak és arra vannak kihegyezve, hogy vásároljunk új terméket – értelemszerűen lehetőleg olyat, amit a minket megszólító cég forgalmaz! Ha kiderül, hogy erre nem vagyunk alkalmas alanyok, a legtöbb esetben nem törődnek tovább velünk, hiszen a termékeladás és a mindenek feletti profit elérése a cél – lehetőleg minél hatékonyabban, a bróker, üzletkötő, szemszögéből nézve költség- és időtakarékos módon! Ebbe pedig nem fér bele az, hogy egy ügyféllel több órán keresztül foglalkozzanak, hogy esetleg kihozzák a hitelcsapdából, vagy segítsenek egy kérelem megírásában. Ezért nem kapnak pénzt és így nem is foglalkoznak ilyesmivel a brókerek, üzletkötők! Nekik ráadásul éveken keresztül ott kellene lenniük az ügyfél mellett, folyamatos kapcsolattartással. Ez pedig szintén kevés cégnél része az általános szolgáltatásnak! A pénzügyi tanácsadás szerintem itt kezdődik és e nélkül csak termékértékesítő lehet valaki, bármit is mondjon magáról. A képzés végén arra is van lehetőség, hogy ha valaki igényli, akkor segítek az analízisben és a stratégia összeállításában! Természetesen a képzés ára ezt is magába foglalja.      

A stratégiában való gondolkodás azt jelenti, hogy bevételeinket céltudatosan költjük el és minden forintnak meggondoljuk a helyét, valamint a termékeinket figyelve folyamatosan nyomon követjük a lehetőségeinket. Természetesen ezzel foglalkozni kell havonta legalább 2-3 órát. Azt gondolom, nem nagy ár ez azért, hogy a pénzügyeink – amelyek egyre fontosabb szerepet játszanak életünkben, jelenkori gazdasági helyzetünkben – rendben legyenek.